1a. Etapa ALMANSA-ALCALÁ DE JUCAR

Temps:   5 h 03'

Altura màxima 1106 m. Ascens acumulat : 541 m

El camí va en un 60% per carreteres

La senyalització : correcta i suficient

A Almansa ens allotgem a l'Hostal Estudio, que està situat a la c/Méndez Núñez,44 ( Tf 967341709). Dormim bé,  ens llevem a la 7´30.Aquesta hora serà la norma per a tot el Camí. Preparem màquines  i ens dirigim al mercat municipal on esmorzem  cafè amb llet i xurros (porras). Finalitzada aquesta important feina, ens dirigim cap al polígon industrial ( La fabrica Bimbo, com a referència), en el qual es troba l' inici de la nostra ruta. Aviat apareixen les primeres fletxes grogues. El camí comença a ascendir poc a poc, entre horts i terres cerealistes.  El camí ens va apropant al Mugrón, muntanya de 1209 m que serà momentàniament el nostre punt de referència. Passem al seu peu, camí de la carretera CM 3201. Hi arribem i la seguim fins a Alpera on ens parem per visitar el poble. En aquest punt,  decidim seguir per la carretera CM 3201 ja que anava molt tranquil·la,  fins a Alcalá de Jucar. La carretera planeja més del que esperàvem i els quilòmetres van caient sistemàticament a bon ritme, de manera que a les 13 h ja estàvem a la porta de l'Hotel d'Alcalá de Jucar . Hostal El Jucar al c/Batan,1 Tf 967473055 Sr. Maxi. Va ser tot un encert arribar tan aviat, doncs Alcalá de Jucar mereix una parada tranquil·la. La Població, turística i acollidora, ofereix al visitant una bona gamma de possibilitats culturals, tals com: visitar el seu Castell, les diferents coves, la ribera del riu, el seu amfiteatre etc . Fer el “giri japonès” és una bona activitat i a això ens dediquem tota la tarda. De tornada a l'hotel, ens planifiquem la ruta de l'endemà, sopem i després d'una camamilla amb anís, ens vam introduir en la fase rem. Endormiscat pensava que érem uns privilegiats, però i demà? Demà segur que serà una altra història.